Direktlänk till inlägg 24 januari 2015

SharkAttack!!!

Av Amanda - 24 januari 2015 17:27


Jaa, idag har jag bestämt mig för att jag garanterat ska göra mig en fiskekarta! Så slipper man knata runt hela Jorvik för att hitta var man ska fiska Nordsjö-Sik!

Bakom Ridhuset nere vid vattnet om ni undrar!


Tog som vanligt Fire idag, det är ju min standardhäst. Men så kom jag senare på att jag måste ta en Level Up - Runda med Pärlan.

Så nu har hon i alla fall gått upp en level, fortsätter imorgon! Alla roliga tävlingar tog slut!


Fanns nästan inga uppdrag idag. Fick leta efter Grechen som idag befann sig i den gamla kapellruinen i GÅD. Suck, distraherad eller vad? Jag undrar om hon inte har nån diagnos den där tösen... Och inte vågade hon rida på Fire heller!

VA? Min lilla eleganta vackra springare som är så snäll?!

Visst om jag kommit med stora Pärlan, men lilla Fire?! Say What... Lixom! Ja, ja...

NU är Gretchen hos sina föräldrar, tillsammans med Techno ( vakthunden vid ridhuset) så anar att det är jag som får ta honom tillbaka dit!


Detta var det enda uppdraget som fanns idag!

Så jaha... Men kan ju förbättra mina rykten genom att vara förste stallslav/djurmatare. Så blev en runda i Jorviksstallet, sedan hjälpte jag den lite lätt förvirrade Gavin med att checka ringmuren och byta glödlampor.

Faktum är att Jarlaheim är den platsen jag gillar minst!

Vet inte varför!


Gjorde samma sak i stall Gyllenbladet. Och då när jag som bäst letade fiskeställe till siken ( tack Google) så såg jag att Smugglarna behövde hjälp!

Som kanoner kom jag och Fire till undsättning och inne i grottan står Rob och mumlar om kaka... Jag kanske oxå vill ha kaka!

Men fick sedan hjälpa hans kollega Bob med att först förtöja båten och sedan rädda honom!

Han åkte först med en ström ut till havs!

Okej...

Hittade honom vid Labyrintkusten och då kommer det en megastor haj och drar iväg med honom!

HOLY DIVER SHIT asså!

Okej... Hej då Bob... tänkte jag.

Men nej då... Hajen drar iväg med honom till Fiskebyn, (stranden mittemot) och där får jag, en stackars hjälplös liten piga ta en pinne och smälla till denna megastora människoätande haj!

Hade den tagit Fire så hade jag dödat honom och gjort fiskpinnar av den!

Jaha nu ska väl ändå Farbror Bob komma upp ur vattnet... ?

Nix, inte då... Han flyter runt som en badring och helt plötsligt kommer Kapten Brus´ båt och plöjer iväg med han...

Den mannen är född med otur!

Men jag hittade Bob igen, nu på stranden till Stall Gyllenbladet...

Där står Rob, och när jag äntligen fått upp Bob ur vattnet... Jaha då trillar han i igen!

Så nu får han ligga där och guppa tills imorgon!

 

Jag sa ju att hajen var stor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Så jag bestämde mig nu för att rida hem och byta häst. Måste tänka på Fires nerver... ^^


Tog med Pärlan upp till Dinodalen och letade pälstussar till kallterna. Vi fick hjälpa Nic att utforska en vit fläck på kartan och sedan tog jag mig en liten sightseeing, mest för att hitta mer saker till kallterna. Hittade flertalet stjärnor i alla fall.

Men som vanligt var det iskallt där uppe så nej, vi for vidare till Firgrove, tävlade på banorna där och hälsade inte på Björn-Olle... Argsint björn det där...


 

Pärlan i sin lila Outfit.  Men idag har jag sett andra lussar med samma färg... I see a problem here... Hur tusan ska jag hitta min häst när jag parkerar?

Ain´t She Lovely?

Ja, ja... detta är väl vad jag gjort idag... =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 7 november 2021 19:48

Asså jag VET att jag är typ över en vecka försenad med att fixa alla Halloween-uppdrag så TACK SSO för att ni har lite extra tid till oss förvirrade själar som är lite efter ( läs har inte tid att spela).    Men TD ( Tiny Dancer, ja han kalla...

Av Amanda - 25 september 2021 17:18

Fastnade väldigt mycket för Marwari-hästen så RoyalDream ville ha en flickvän.  Jaha... bara att lyda.  Så vi galopperade bort och spanade in dem och sedan fick stoet   PixelDream   flytta med oss hem.                  ...

Av Amanda - 25 september 2021 17:10

  Okej, det var dax att lugna ner sig från araberna och såg dök videon med de nya Painthästarna upp.  Allså, hur fina?!  Är ju lite svag för dem faktiskt och    AcaiaDream   fick komma till det överfulla stallet.   Ett sto med mycke...

Av Amanda - 25 september 2021 17:06

Jag och mina araber...  Julafton när generation 3 dök upp ju.  Att det skulle bli den helvita var ju självklart men sen då?  Ångest!    Men det gick inte att motstå    CoralDream   fux, sto och underbar!            ...

Av Amanda - 25 september 2021 16:56

   Han är här, han är vit och han är bäst! Äntligen!  Min enda SSO-häst som inte heter något med "Dream" i namnet ( Tack SSO för att ni fixade en bättre namnlista till hästarna) och han är döpt efter min riktiga häst.    Tiny Dancer  ...

Presentation


Följ mitt SSO- äventyr, jag lovar att det är annorlunda!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken är er favoritras i spelet?
 Arabiskt Fullblod
 Engelskt Fullblod
 Selle Francis
 Nordsvensk
 Tinker
 Frieser
 Friesisk Sporthäst
 Jorvikisk Ponny
 Morgan
 Fjording
 Lustiano
 Andalusier
 Paint ( alla tre)
 Morab
 Knabstrup
 Annan

Ovido - Quiz & Flashcards