Alla inlägg under januari 2015

Av Amanda - 24 januari 2015 17:27


Jaa, idag har jag bestämt mig för att jag garanterat ska göra mig en fiskekarta! Så slipper man knata runt hela Jorvik för att hitta var man ska fiska Nordsjö-Sik!

Bakom Ridhuset nere vid vattnet om ni undrar!


Tog som vanligt Fire idag, det är ju min standardhäst. Men så kom jag senare på att jag måste ta en Level Up - Runda med Pärlan.

Så nu har hon i alla fall gått upp en level, fortsätter imorgon! Alla roliga tävlingar tog slut!


Fanns nästan inga uppdrag idag. Fick leta efter Grechen som idag befann sig i den gamla kapellruinen i GÅD. Suck, distraherad eller vad? Jag undrar om hon inte har nån diagnos den där tösen... Och inte vågade hon rida på Fire heller!

VA? Min lilla eleganta vackra springare som är så snäll?!

Visst om jag kommit med stora Pärlan, men lilla Fire?! Say What... Lixom! Ja, ja...

NU är Gretchen hos sina föräldrar, tillsammans med Techno ( vakthunden vid ridhuset) så anar att det är jag som får ta honom tillbaka dit!


Detta var det enda uppdraget som fanns idag!

Så jaha... Men kan ju förbättra mina rykten genom att vara förste stallslav/djurmatare. Så blev en runda i Jorviksstallet, sedan hjälpte jag den lite lätt förvirrade Gavin med att checka ringmuren och byta glödlampor.

Faktum är att Jarlaheim är den platsen jag gillar minst!

Vet inte varför!


Gjorde samma sak i stall Gyllenbladet. Och då när jag som bäst letade fiskeställe till siken ( tack Google) så såg jag att Smugglarna behövde hjälp!

Som kanoner kom jag och Fire till undsättning och inne i grottan står Rob och mumlar om kaka... Jag kanske oxå vill ha kaka!

Men fick sedan hjälpa hans kollega Bob med att först förtöja båten och sedan rädda honom!

Han åkte först med en ström ut till havs!

Okej...

Hittade honom vid Labyrintkusten och då kommer det en megastor haj och drar iväg med honom!

HOLY DIVER SHIT asså!

Okej... Hej då Bob... tänkte jag.

Men nej då... Hajen drar iväg med honom till Fiskebyn, (stranden mittemot) och där får jag, en stackars hjälplös liten piga ta en pinne och smälla till denna megastora människoätande haj!

Hade den tagit Fire så hade jag dödat honom och gjort fiskpinnar av den!

Jaha nu ska väl ändå Farbror Bob komma upp ur vattnet... ?

Nix, inte då... Han flyter runt som en badring och helt plötsligt kommer Kapten Brus´ båt och plöjer iväg med han...

Den mannen är född med otur!

Men jag hittade Bob igen, nu på stranden till Stall Gyllenbladet...

Där står Rob, och när jag äntligen fått upp Bob ur vattnet... Jaha då trillar han i igen!

Så nu får han ligga där och guppa tills imorgon!

 

Jag sa ju att hajen var stor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Så jag bestämde mig nu för att rida hem och byta häst. Måste tänka på Fires nerver... ^^


Tog med Pärlan upp till Dinodalen och letade pälstussar till kallterna. Vi fick hjälpa Nic att utforska en vit fläck på kartan och sedan tog jag mig en liten sightseeing, mest för att hitta mer saker till kallterna. Hittade flertalet stjärnor i alla fall.

Men som vanligt var det iskallt där uppe så nej, vi for vidare till Firgrove, tävlade på banorna där och hälsade inte på Björn-Olle... Argsint björn det där...


 

Pärlan i sin lila Outfit.  Men idag har jag sett andra lussar med samma färg... I see a problem here... Hur tusan ska jag hitta min häst när jag parkerar?

Ain´t She Lovely?

Ja, ja... detta är väl vad jag gjort idag... =)

Av Amanda - 22 januari 2015 20:32


Duktig

Rolig

Elegant

Mångsidig

Fin

Ivrig

Renrasig

Exklusiv


Ett arabsto i färgen palomino, hade sjukt svårt att välja färg. Att jag ville ha en arab visste jag redan när de kom.. Men, den bruna är sjukt fin, samt gråskimmeln och den svarta. Neej! Det måste bli ett bryt på fuxmanin tänkte jag och då blev det en palomino.  Rätt nära fux men ändå...


Just nu är hon uppe i Level 12, och ja... vi kämpar på faktiskt! Gillar mycket att hon är mindre än de andra och vigare.  Sen är ju arab min favoritras IRL, så ja... Det var på håret att det blivit en vit... Kanske nästa gång! Ja, efter sporthästen och då vet vi ju vad den vita kommer att heta ^^


Har lite svårt att ha en och samma utrustning på Fire, då hon passar i allt =) Lila, blått och vitt har jag kört mest..


Första bilden togs idag när vi är Ponnyexpress med matvaror till värdshuset vid bron.


     


Av Amanda - 22 januari 2015 20:19

Skönt att snön är borta och det grönt och fint ute! Kan inte vintern IRL vara lika kort???

Ännu skönare är att dessa "juluppdrag" är klara... De var sjukt tråkiga!


Har idag rastat Pärlan, vi var uppe i Dinodalen och hittade dinosaurieskelettet!

Damn, that thing is BIG! S

en räddade vi professor Elsa Einstein, öh... jaaa... Jag anar att hon och Nic kommer bråka en hel del i framtiden!


Det rekommenderas inte att trilla ner i sjön i Dinodalen... Jag har testat, 4 gånger! Som om man inte lärde sig första gången? Näääeee då! Inte jag inte!

Och Pärlan är awesome-great-f*cking skitsnygg i lila! Så hon fick Fires utrustning.

Sen fick jag en lila och snygg jacka av Nic... Så vi matchar =)


Har inte nån snygg utrustning på Fire nu, bortsett från schabraket, men det är svårmatchat!

Kom just på att det är vinrött och jag har ROSA lindor på stackars Fire, man ska aldrig blanda rött och rosa för det skär sig... och ändå så gör jag det?!

Men, men...

Fire är min favorit och använder henne mest.

Så red hem ( tog uppringningsfunktionen) och bytte häst.

Så har förbättrat mitt rykte med Sunfield och Goldspur.

De rackarns tvillingarna asså... Den ena var lätthittad, i ladan bland kobajset men den andre... Hannibal...


Tror jag sprang runt i en halv evighet innan han var nedanför gårdens lada i skogsbacken.. Var till och med nere på den andra gården ( där jag för övrigt köpte Fire) och letade!


Fick rida till värdshuset vid bron, med två lådor mat från Sunfieldgården.

Jaa.. Fire är starkare än en Shire! Så vi har varit ponnyexpressen idag.


Tänkte även ställa upp i Moorlands Championat... Väntade i 30 min, anmäler mig och starten går... Missar hoppet över stupet och sedan lade nätet ner. Fatta att jag lackade ur eller?! CTR, ALT, Delete och stängde av!


Bilder kommer!


Hejs så länge!



Av Amanda - 21 januari 2015 12:31

Jag har haft en liten mindre SSO-paus ett par dagar, då det verkliga livet tagit en hel del tid.


Men sist jag spelade så påbörjade jag och Dreamfire våra lektioner för Avalon till att bli Soulrider. Mjaa... de är inte jätteroliga tycker jag faktiskt. Speciellt inte momentet där man ska fly undan de svarta skuggorna. Men men det ordnar sig.


Bytte häst och kollade in Dinodalen en aning. BRRRR började ju frysa här hemma till och med!! Men Dreamhunter verkade inte bry sig särskilt mycket om kylan.  Kan ju titulera mig som hissmekaniker numera oxå! Haha...


Tänkte vänta på att veckouppdateringarna ska bli klara och logga in sen, räcerfart till veterinären och få Fire glad igen då jag slarvat med den dagliga skötseln.  Igen! Inte konstigt att mina hästar inte är jätteglada alltid.


Men återkommer väl om de äventyren senare !


Puss

Av Amanda - 15 januari 2015 20:15

I dessa inlägg skriver jag upp lite mindre tips =)


1. Fullt i Ryggsäcken?

Har du massa kläder och utrustning du inte använder eller vill ha, så rid till närmsta affär och sälj dem. Bra sätt att tjäna pengar istället för att slänga det. Annars om du är StarRider så släng in det i garderoben i ditt hemstall. Sist jag sålde saker fick jag 5000 jorvikshillings.


2. Långt hem eller fastnat i en dalsänka typ?

Det är gratis att ringa efter hjälp/upphämtning var du än befinner dig. Ibland är det en riktig Tidsparar grej att göra. Även bra om man fastnar någonstans i terrängen. Min Lifesaver ;)


3. Fattig?

Sälj saker eller tjäna pengar genom att göra sysslor i stallen och tex på familjen Sunfields gård =)


Mer tips kommer...


P.S Glöm inte att delta i min omröstning!

Av Amanda - 15 januari 2015 20:08

Får den äran att inleda en närmare presentation.


Ett ståtligt och troget Lustiano-sto som kallas för Pärlan. Hon är min största häst i stallet och jag är ganska glad över att slippa borsta ut den manen IRL varje dag.


Pärlan är stadig som en klippa, och sviker en aldrig. Men ibland får hon för sig lite mindre bus som att sno ett äpple eller varför inte ett hopp-språng då och då?

Just nu i skrivande stund i Level 8, men vi ska ta en s.k LevelUp-runda snart. Vilket innebär att jag rider runt hela ön och deltar i ALLA tävlingar.. Annars brukar jag satsa på de som ger 250 XP.


Har nu gått över till en svartbrun utrustning, men annars klär Pärlan oerhört bra i gult. Så jag skiftar däremellan.

Tog en bild på henne igår.


 

Av Amanda - 15 januari 2015 19:36

Till den rosa-lila Starstablebloggen som kommer att handla om mitt spelande. Givetvis får ni lite bilder och kanske även några tips eller goda råd!

Jag har bloggat lite om mitt SSO innan på min "normala" blogg, men nej, jag känner att SSO kan få en egen!


Fick ta över kontot från min syster som fick för sig att pröva på detta... Och ja, jag fastnade direkt!

Därav att min avatar heter Caitlin och inte Amanda så som jag heter!


Jag är INTE medlem i nån grupp på SSo, av den enkla anledningen som är att jag helt enkelt inte känner att jag vill eller har tid då mitt spelande är beroende av tiden. Har ju ett par riktiga hästar som kräver en hel del tid IRL, men just nu är jag inne i en fas där jag spelar mycket!


Så, hästarna i spelet då...

Allihopa har namn som börjar på Dream, jag tänkte att det är enklast så =)

Men de kallas oftast för det som de heter efter "Dream". Förutom nordsvensken som går under namnet "Mys" och min Lustiano som kallas "Pärlan".

En närmare presentation:


Namn:                  Ras:              Färg:                Level: 


1. Dreamdancer   Jorvikiskt Vbl   Fux m vita tecken        15

2. DreamRebel    Morgan           Fux                        4

3. DreamPearl     Lustiano         Mbrun m vita tecken      8

4. DreamFire      Arab            Palomino m vita tecken    11

5. DreamDiamond Jorvikisk Ponny  Vindottir                  2

6. DreamHunter  Nordsvensk      Linfux m bläs              5


Favoriten är Dreamfire, min vackra arab och min ståtliga Pärlan, lustianon.

Ponnyn införskaffades endast på grund av uppdrag... Så tyvärr... Nej jag gillar inte ponnier, varken IRL eller i spelet. Så jag tog första bästa! Men en bättre presentation av hästarna kommer en i taget! =)


Just nu är jag rätt sugen på en Frisisk Sporthäst... De är så fina! Vill ha! Men har spenderat alla mína SC så...


Så här kommer jag skriva om mina äventyr online!


Puss på er!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Följ mitt SSO- äventyr, jag lovar att det är annorlunda!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken är er favoritras i spelet?
 Arabiskt Fullblod
 Engelskt Fullblod
 Selle Francis
 Nordsvensk
 Tinker
 Frieser
 Friesisk Sporthäst
 Jorvikisk Ponny
 Morgan
 Fjording
 Lustiano
 Andalusier
 Paint ( alla tre)
 Morab
 Knabstrup
 Annan

Ovido - Quiz & Flashcards