Alla inlägg under februari 2015

Av Amanda - 8 februari 2015 21:08

Fire är nu i level 15 :)  Tjoohoooo!!! Maxlevel på hästarna!

Och Shadow level 9...

Det är såååååå segt att levla dem tycker jag!


I alla fall! Idag har det hänt grejjor!

Gick med i en awesome klubb!

Sneaky Pandas.

Är inte så många medlemmar men alla är supertrevliga så vi har haft "lära känna varandra dag" idag. Får se lite vad som sker i den klubben, men jag hoppas på att den kommer finnas kvar! Är fem medlemmar och jag är Klubbledare =) Lovade att hjälpa klubbägaren till max, med event och sånt! =) Får se vad som händer imorgon.


Jasper hade lilasvarta stenar på gården, så med hjälp av häxan Pi och en regndans, insåg jag att det har öppnats en portal där mörkerskuggor kommer in i GÅD!

Regndansen var superkul! Asgarvade verkligen och till och med Fire var med!

 

Häxan Pi, jag och Fire shakar loss!


Deltog i GÅDs championatet ( en klubbaktivitet ) och hör och häpna! Jag kom i mål... Nummer 12 av 17 så det kunde varit värre... =) Fan jag är stolt!


Öhm mer... Hjälpt Andy med sin Geocatching! Jag vann haha not surprised!


James sömnproblem ja... Jaa... En mörkerryttare som kanske kommit tillbaka från en annan värld hemsöker den stackarn!

Aja nu fick han hjälp i alla fall!


Annars har jag mest levlat idag...


Pussen

Av Amanda - 7 februari 2015 20:54

Tjenare!


Hur planerar jag egentligen?

Tänkte såhär:

"Nu är det inte långt kvar tills Fire är på level 15 som är slutleveln så då tar jag level up runda med henne..."

Bra tanke...

Var stensäker på den, sen red jag Shadow... Så Fire är fortfarande kvar på level 14.


Idag har jag och Shadow påbörjat James sömnproblem, med hjälp av Mrs. Holdsworth. Så fick kuta och hämta Linda, en manick och "sömnrovor" samt tabletter till James.. Att han kommer däcka imörrn eller !!1 Mohahaha!

Fixat lite i Firgrove, kört dagliga i Dinodalen. Imorgon når jag ny ryktesnivå med Kallterna! Damn!

Öh dagliga lektioner med Solens Cirkel... Jag fattar inte den där när man ska följa figuren.. och hinderkarusellen med en annan häst än Fire... NEJ!

Men men.. Vi fångade fjärilar i alla fall! Full Speeed!


Blev en rosa ( surprised or what?) jacka oxå... Så nu är Fire asagullig igen haha!

Just fasen... lyckades nästan komma i mål på championatet! Det är verkligen inte min grej!

I starten ledde vi!

Sen red alla förbi mig :(  Vilket sätt va?

Men skitsamma... Stoltheten dog lite grann bara... Eller en hel del!

En dag... SKA JAG LYCKAS!


 

Finaste Fire!

Fick muta henne med en morot för att hon skulle stå still :)


Av Amanda - 3 februari 2015 21:25

Checka in min nya stjärna!


 


Som jag nämnde och lovade i tidigare inlägg, en bild på vackra DreamShadow.  

Skaffade mig även en ny outfit idag, det värsta är att detta är ungefär så som jag klär mig IRL ^^ minus hatten då!

Men visst matchar vi bra tillsammans?!


Har letat länge efter en sån baseballjacka... Haha Tack Google, I Love You!

Men så hittade jag den! Efter lite googlande då!

Inne i Silverglade Byn och på en affär där man går in ( bredvid Style, frisörsalongen) Där hittade jag även byxorna, så tjaa... jag är nöjd!

Men det kommer inte att matcha så bra när jag rider Fire och Pärlan... Ska ta mig en funderare på detta... Jackan fanns även i blått men inte i rosa eller lila.. Eller?? HM får kolla de imörrn...

Eller byta utrustningen på hästarna... Näää...

Fire har blått numera, Diamond rosa, Pärlan lila, Shadow vitt, Dancer rött och Rebel & Hunter är utan just nu...

Men om jackan nu var i rosa... så får Fire övergå i den rosa outfiten... även om jag älskar det blåa schabraket med flames.. men då matchar jag två hästar samtidigt! Eller så får det bli en blå! Ja så gör vi!


Blev äntligen Gillad med Solens Cirkel!

Jippie KayYeeaaah! Tänkte jag... Äntligen lite uppdrag! Är trött på att jaga Sunfields hönskräk varje dag!

Men... Nej, vänta ännu mer på att nåt ska hända... GASCH SKJUT MIG MED EN SABELTANDAD TIGER!


Ja, ja... Påtade lite i Vingårdens trädgård... Fångade de där små kräken till gnagare! I Hate them!

Odlade tulpaner på Vingården!

Lagade rören till vattnet... Fick bege mig till Firgrove för att hämta buskar.

Öh...

Levlade upp Shadow från Level 4 till 6.


Fire är ju i level 14 nu... så blir en sista level up runda med min eleganta springare.. *snyft* Men hon är min stjärnhäst!


Näe om man skulle spendera lite tid på min vanliga blogg! Berätta om denna kanske!


Puss // Amanda..

Av Amanda - 2 februari 2015 22:11

Hälsar nykomlingen DreamShadow välkommen i gänget =)

En imponerande frisisk sporthäst är hon. Och så gudomligt vacker att jag bara dregglar när jag tänker på henne!

Jag kunde inte hålla mig längre, valet var ju mellan en sådan och en vit arab, men det går inte att välja det namnet jag ville ha på en vit arab! Snacka om besvikelse!


Ja, ja den lade sig ganska fort! Är helt kär i DreamShadow, som bär färgen rosa just nu men letar vinröda grejjer till henne.


Så idag var vi i Dinodalen, håller på att bygga förtroende med Nanook och Sedna. På vägen därifrån hittade jag sex vita pälstussar och två kastanjer! Inte illa! Brukar alltid kolla upp längs vägarna och så..

Har även hjälpt borgmästare Jack med att hitta sin dator, den var uppe på ringmuren och kollade där först så ja, det var snabbt avklarat!

Är lite ont om uppdrag just nu, så är rätt segt att spela... Men men... Det kommer ju!


Bild på Shadow kommer...

Presentation


Följ mitt SSO- äventyr, jag lovar att det är annorlunda!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Omröstning

Vilken är er favoritras i spelet?
 Arabiskt Fullblod
 Engelskt Fullblod
 Selle Francis
 Nordsvensk
 Tinker
 Frieser
 Friesisk Sporthäst
 Jorvikisk Ponny
 Morgan
 Fjording
 Lustiano
 Andalusier
 Paint ( alla tre)
 Morab
 Knabstrup
 Annan

Ovido - Quiz & Flashcards